2013. december 23., hétfő

Chapter 4 - A Halálisten

Ismét azt a furcsa kacajt hallottam meg amit akkor este... A kezem finoman reszketni kezdett. Lassan fordítottam oldalra a fejemet. Pupillám kitágult amint felugrottam a székemben.
-Mit bámulsz kölyök?-egy denevérszárnyú fickó lebegett a föld felett körülbelül fél méterrel és egyenesen rám szegezte sárga szemeit.-Mondd! Nincs egy kis almád?
-Ki a fene vagy Te?-nagyot nyeltem miközben megpróbáltam összeszedni magamat.
-Ja, hogy één...-a lény újra elnevette magát-Szólíts nyugodtan Ryuk-nak! Egyébiránt pedig Halálisten vagyok..-a Halál listára tévedt a pillantásom. Vajon van valami köze hozzá?-ugrott a fejembe a gondolat.
-A lista..?-adtam szót gondolataimnak.
-Mivel megérintetted a listámat, látsz engem.-bólintott Ryuk.
-Ezt nem igazán értem...-vontam fel a szemöldökömet.
-Kivel beszélgetsz Light?-húgom kiabálása szűrődött át az ajtón.
-Telefonálok!-hazudtam és visszafordítottam a figyelmem a Halálisten felé.
-Nézd, amikor felvetted a listát, hatalmat kaptál, hogy lásd a Halálistent akié a lista, vagyis engem. A lista szabályzatát gondolom már elolvastad... Ha mégsem akkor figyelj! Beírsz egy nevet, itt fontos, hogy csak olyan személyre hat akinek már láttad az arcát, és az illető meghal szívrohamban. Illetve ha kiegészíted a nevet a halál okával akkor úgy. Valamint részletezheted a halál körülményét.
-Igen, ezt elolvastam.-bólintottam visszagondolva a nem rég történtekre. A Halál lista tökéletesen működött. A kezembe vettem a kis füzetet és finoman végigcirógattam. Ezzel a listával mennyi jót lehetne tenni! Én lehetnék az új messiás! Megszabadíthatnám a világot a gyilkosoktól és a bűnözőktől...-fogalmazódtak sorra a gondolatok a fejemben.-De mi van azokkal akiket nem mutatnak a Tv-ben? Akiknek nem látom az arcát mert kockás a kép az arcuk helyén?
-Mondd csak Ryuk, mi van azokkal akiknek valamilyen okból nem látom az arcát, vagy nem tudom a nevét? Őket is megölhetem valahogy?
-Persze.-kuncogott a lény.-Ha megkapod a Halálistenek szemét.
-A Halálistenek szeme?-ismételtem meglepve.-Az meg mi?
-A Halálistenek szemével mindenki nevét látod a feje felett lebegni az életkorával együtt. Ezáltal olyan emberekre is ki tudod vetni a lista hatalmát akiket nem is láttál eddig soha. Persze ennek ára van ám!-Ryuk ismét csak nevetett.-Ha nálad van a szem, a hátralévő életéveid száma megfeleződik.
-Értem.-bólintottam. Nem akartam megfelezi az életem, de egy ilyen képesség...Fantasztikus!
-Egy újabb hír futott be az imént!-a televízió felé kaptam a fejemet. A bemondó riadt hangon tájékoztatta a nézőket egy éppen folyamatban lévő bankrablásról. Ryuk közelebb lebegett a Tvhez és érdeklődve nézte.-Ruma Magamo a bankrablás kitervelője követeli a rendőrségtől, hogy engedjék szabadon távozni.-egy képet vetítettek a fickóról.-Túszként tartja fogva az alkalmazottakat és azzal fenyegetőzik, hogy sorban lelövi őket...
-Na lássuk!-felkaptam egy tollat és írni kezdtem:
Ruma Magamo-pisztoly lövés-19 óra 30 perckor maga felé fordítja túszokra szegezett fegyverét és önnön kezével véget vet életének.
-Jegyeztem fel. A kamera egy belső képet mutatott a férfiról aki valóban a túszok felé lóbálta a pisztolyát. Az órára pillantottam. Épp 19.30-ra váltott. A rabló "érthetetlen módon" maga felé fordította a fegyvert. Arcán félelemmel vegyes érthetetlenség keveredett. Lövés dördült majd holtan rogyott össze.
-Öngyilkosság! A biztonsági kamerák felvételén tökéletesen látszik, hogy Ruma Magamo öngyilkosságot követett el!-a bemondó megkönnyebbült sóhajjal magyarázza az imént látottakat.
-Ez fantasztikus!-nevettem fel ismét.-Tényleg úgy halt meg ahogy leírtam...-pillantottam Ryuk-ra csodálkozva. Megrántotta a vállát miközben bólintott.-Mi van még?-mindent tudni akartam a listáról és annak használatáról.
-Beszéljük meg ezt egy alma mellett...-vigyorgott a Halálisten mohón.
-Jó...-sóhajtottam fel és elmentem almáért.
-Tehát?-nyújtottam át Ryuk-nak az almát.
-Azt már mondtam, hogy látsz és hallasz ha megérinted a listát. Mivel használtad is a listát, így Te vagy az új birtokosa. Azt viszont nem említettem, hogy a halállista birtokosának sorsa,azaz a tiéd, elválaszthatatlan a füzet eredeti tulajdonosának, a halálistennek a sorsától, amíg meg nem halnak, vagyis míg meg nem halunk. Tehát még egy darabig élvezheted a társaságom.-vigyorgott.-Elpusztítani pedig nem tudsz!-kacsintott.-Én meghosszabbíthatom azáltal az életemet, hogy neveket írok a füzetbe, de ez rád nem vonatkozik...-ezt a szabályt sajnáltam. Örökké élhetnék akár. Az elkövetkező nemzedékeket is megvédhetném a bűnözőktől. Én lehetnék a világ ura...

2 megjegyzés:

  1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  2. Szia!:) Kész a kritikád!http://kepekesmindenmas.blogspot.hu/2013/12/death-noteblogkritika.html
    Ui.:egy chatet ajánlok!:D

    VálaszTörlés